Wat? een tussenseizoensplanning?

Vragen opmerkingen over een tussenseizoensplanning.

Wat? een tussenseizoensplanning?

Berichtdoor Homeware Frank » Di 28 Apr 2009, 10:24

Wie geeft de jeugdspelertjes een tussenseizoensplanning mee en waarom wel of waarom niet? Wat geef je hen mee? Idem voor 1 ste elftallen of de bovenbouw.
Gebruikers-avatar
Homeware Frank

Re: Wat? een tussenseizoensplanning?

Berichtdoor Woj » Ma 05 Okt 2009, 08:29

Ik geef jeugdspelers leeftijdscategorie (U10,U11,U12) een programma mee voor tussen het seizoen in.
Dit programma is een technisch programma met basisoefeningen, snel voetenwerk met een muurtje, schijn en passeerbewegingen, kap- en draaibewegingen, jonglage... Natuurlijk moet iedereen zelf initiatief tonen om dit te doen tijdens het tussenseizoen. Het fysieke is zeer beperkt bij deze leeftijdscategorieën en niet echt van toepassing. Andere sporten beoefenen (op vakantie) is ook een deel van het tussenseizoen.
Woj

Berichtdoor fg213 » Do 24 Jun 2010, 17:24

Ik train al een zestal jaren jonge voetballers op gewestelijk niveau en al die jaren heb ik wekelijks huiswerk meegegeven, vooral oefenen op jongleren. Maar ik merk dat op dit niveau daar weinig of geen interesse voor is. Zelfs de ouders staan daar niet zo positief tegenover. Jonge voetballers op gewestelijk niveau voetballen ook wel graag, maar dat extra, dat zit er bij hen zo niet in. Voor mij geen probleem, want ik doe het wel zeer graag. Ik blijf dan ook volhouden met dit huiswerk, want ik denk maar als ik er één in gang krijg heb ik gewonnen.

Ook geef ik jaarlijks training voor tussenseizoensplanning mee(vanaf miniemen), maar vooral conditioneel. De jeugd van vandaag beweegt heel weinig thuis. Eén keer de trainingen gedaan zijn, doen ze thuis bijna niets meer. Maar ik merk ook wel dat hiermee weinig wordt gedaan. Ik geef hen steeds de boodschap mee dat als ze dit trainingsschema doen ze weinig problemen hebben in augustus als de trainingen terug beginnen, maar ook van thuis uit wordt daar weinig aan gedaan. Maar de aanhouder wint, denk ik maar.
fg213

Berichtdoor admin » Vr 25 Jun 2010, 11:35

Hallo,

Inderdaad is de eerste vereiste dat de spelers of de ouders hieraan willen meehelpen. Je zou een beloning kunnen geven aan de spelers die hun huiswerk gemaakt hebben. Dit doet wonderen.

vb Laat ze op het einde nog wat strafschoppen nemen terwijl de rest opruimd, maak ze de volgende wedstrijden om de beurt kapitein van het team, enz

Bedankt voor de reactie,

groetjes,

Homeware Admin
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Berichtdoor chris01 » Za 17 Jul 2010, 20:55

[quote
    [list=]
[/list]="admin"]Hallo,

Inderdaad is de eerste vereiste dat de spelers of de ouders hieraan willen meehelpen. Je zou een beloning kunnen geven aan de spelers die hun huiswerk gemaakt hebben. Dit doet wonderen.

vb Laat ze op het einde nog wat strafschoppen nemen terwijl de rest opruimd, maak ze de volgende wedstrijden om de beurt kapitein van het team, enz

Bedankt voor de reactie,

groetjes,

Homeware Admin[/quote]
[code][/code]
chris01

Berichtdoor trainer C » Ma 02 Aug 2010, 08:57

Ik train U 15, en ja ik geef huiswerk mee voor tussen het seizoen.
Waarom? ik train 2 maal per week alles met bal.Dus het lopen laat ik hun doen in het tussen seizoen.
En rond nieuwjaar ga ik nog heel even aan het lopen zetten en haal ik dan het einde van hetseizoen.
trainer C

Berichtdoor unicorn9005 » Za 21 Feb 2015, 06:56

chijn en passeerbewegingen, kap- en draaibewegingen, jonglage... Natuurlijk moet iedereen zelf initiatief tonen om dit te doen tijdens het tussenseizoen. Het fysieke is zeer beperkt bij deze leeftijdscategorieën en niet echt van toepassing. Andere sporten beoefenen (op vakantie) is ook een deel van het tussenseizoen....??
Get free demos for Testking what is ccie exam and mcts exam with 220-802 a+ test guaranteed success. Our bfit best quality prepares you well before appearing in the final exams.
unicorn9005

Terug naar Tussenseizoensplanning