Wat met team dat niet kan winnen?

Geef duidelijk op naar wat u op zoek bent. (categorie/leeftijd, thema, enz)

Wat met team dat niet kan winnen?

Berichtdoor Barda23 » Zo 26 Sep 2010, 10:34

We spelen met onze U13 provinciaal maar blijkbaar is dat voor velen te hoog gegrepen. De uitslagen liegen er niet om want na vier speeldagen staan we nog steeds met 0 punten en een doelpuntensaldo van -25.
Momenteel is het nog geen probleem om ze iedere week te motiveren maar je merkt dat ze onrechtstreeks toch het klassement in het oog houden, ook al wijs ik erop dat dit niet belangrijk is wel dat er degelijk gevoetbald wordt. Toekomstgericht denk ik persoonlijk dat het nodig is om enkele oefenwedstrijden in te lassen tegen gewestelijke teams die zich eveneens onderaan in het klassement bevinden. Misschien dat ze dan toch wat vertrouwen kunnen opdoen.
Wat zijn jullie bevindingen? Het seizoen is nog lang en als dit blijft aanhouden, moeten er dan extra-sportieve activiteiten ter vervanging van een training ingelast worden? Zo ja, suggesties?
Bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes
Barda23

Re: Wat met team dat niet kan winnen?

Berichtdoor fg213 » Zo 26 Sep 2010, 11:08

Is dit voor de eerste keer dat ze provinciaal spelen ?
fg213

Berichtdoor fg213 » Zo 26 Sep 2010, 11:09

Ik bedoel eigenlijk of ze vroeger of verleden seizoen nog gewestelijk speelden ?
fg213

Berichtdoor Barda23 » Di 28 Sep 2010, 14:10

Tweedejaars speelden vorig seizoen al provinciaal voetbal, eerstejaars niet. Daarbij komen enkele spelers van andere teams en ook enkelen die niet gevoetbald hebben vorig seizoen.
Barda23

Berichtdoor fg213 » Di 28 Sep 2010, 17:27

Het tempo en de balcirculatie ligt een stuk hoger. Ik reken altijd dat ze tot december nodig hebben om zich aan te passen. Blijven motiveren en positief benaderen. Als de trainer het opgeeft, zij ook. Ze voelen dat aan.
fg213

Berichtdoor Barda23 » Wo 29 Sep 2010, 08:59

Snelheid van uitvoering is inderdaad één van de hekele punten en je merkt dat de andere teams er (tot nu toe) verder in staan.
Hebben intussen al voor de komende week een vriendschappelijke wedstrijd ingelast ipv training tegen een team uit het gewestelijk voetbal, zaak om hun wat vertrouwen en wedstrijdritme te laten opdoen.
Uiteraard sta ik als coach volledig achter mijn team en blijf ik hen positief benaderen en véél herhalen waar we naartoe willen.
Hopelijk keert ons geluk één van de komende maanden en plukken we de vruchten van deze voortdurende herhaling.
Barda23

Berichtdoor Arjumand » Za 27 Dec 2014, 09:47

Voor mij is het de eerste maal dat ik de U13 onder mijn hoede neem. Heb altijd de U11 of U9 getraind.
Bij die categorieën heb je nog niet echt te maken met groeipijnen en de daarbij horende puberteit.
Het zal dus alleszins ontdekken worden dit jaar en inschatten wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van de groep.
Belangrijk in dit verhaal blijft uiteraard dat ze plezier beleven aan het spelletje en de wil hebben om dingen aangeleerd te krijgen.
Zal ze zeker eens tussentijds testen, rekening houdend dan met jouw bemerkingen.
Kan je misschien ook eens vertellen hoe je best de buitenspelval aanleert? Voor ons is het 'normaal' dat er buitenspel bestaat maar voor de eerstejaars lijkt me dit niet zo'n eenvoudige regel.
Arjumand

Berichtdoor admin » Zo 28 Dec 2014, 09:01

Arjumand,

buitenspel speel je niet echt maar door in zone en achteraan op 1 lijn te spelen lopen de aanvallers natuurlijk regelmatig buitenspel.

Wil je aanleren om de aanvallers de buitenspelval te laten omzeilen of wil je echt op buitenspel spelen met je verdedigers?

Homeware team
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Terug naar Ik ben op zoek naar oefenstof over . . .