wedstrijdopwarming...

Geef duidelijk op naar wat u op zoek bent. (categorie/leeftijd, thema, enz)

wedstrijdopwarming...

Berichtdoor dierre » Zo 22 Aug 2010, 11:02

Hallo collega trainers,

dit jaar train ik de U15 (na vorig jaar de U13) gedaan te hebben. Vorig jaar deed ik een wedstrijd opwarming van een kleine 30' en steeds op een zelfde manier. Zo konden mijn spelers na verloop van tijd zelfstandig opwarmen zonder dat ik hen constant moest uitleggen wat ze moesten doen. Op die manier kon ik bijsturen waar nodig en ook individueel wat wedstrijdinformatie meegeven aan m'n spelers.

Nu vraag ik me af hoe jullie een wedstrijdopwarming aanpakken. Hoelang duurt die bij jullie... Nu ik de U15 doe ben ik opzoek naar een nieuwere opwarming met evt enkele korte partijspelen bij.
Graag eens jullie input.

mvg,
Dieter
dierre

Re: wedstrijdopwarming...

Berichtdoor Woj » Zo 22 Aug 2010, 18:53

Train de U21 vorig seizoen de U13.
Opwarming 1 duur 30'
Benodigheden: 4 potjes, elke speler met bal, overgooiers (2 kleuren geel-rood bv)

Zone van 20 a 25m (lengte) op 30 a 35m (breedte)
Opgelet doelman doet individuele opwarming met 4 wisselspelers
1. Alle spelers op een lijn lichaamsvormen onder leiding van trainer (incl. dynamische stretching en versnelling)
2. Per twee spelers één bal een speler drijft op en andere speler wijkt
3. Per twee spelers één bal korte passing 5m nadien uitbreiden naar 10-15-20m
4. Balbezitvorm 2 ploegen 6 vs 5 met max baltoetsen 3x - 2x - 1x
5. Intrappen doelman inspelen + afleggen
Opwarming tem nr.4 is in de zone hierboven vernoemd.

Nu is dit een voorbeeld van één opwarming. Ik varieer graag en heb zo'n aantal verschillende opwarmingsvormen.
Afhankelijk van het thema per maand wissel ik van opwarming.

Spg

Frank
Woj

Re: wedstrijdopwarming...

Berichtdoor waleed121 » Wo 11 Mrt 2015, 07:54

dit jaar train ik de U15 (na vorig jaar de U13) gedaan te hebben. Vorig jaar deed ik een wedstrijd opwarming van een kleine 30' en steeds op een zelfde manier. Zo konden mijn spelers na verloop van tijd zelfstandig opwarmen zonder dat ik hen constant moest uitleggen wat ze moesten doen. Op die manier kon ik bijsturen waar nodig en ook individueel wat wedstrijdinformatie meegeven aan m'n spelers.
Get free demos for Testking praxis 2 exam and mcts exam with Testking juniper network certification guaranteed success. Our jhu.edu best quality prepares you well before appearing in the final exams. Jacksonville University
waleed121

Terug naar Ik ben op zoek naar oefenstof over . . .