benodigdheden voor Video Analyse

Vergeet het nummer van de video niet te noteren!

benodigdheden voor Video Analyse

Berichtdoor eddydw1601 » Do 03 Nov 2011, 15:52

Hallo,

Er wordt heel wat verteld over de waarde van videoanalyse,maar wat heb je precies nodig om video analyse mogelijk te maken op een redelijk gebruiksvriendelijke manier.
Welke expertiese heb je nodig aan tools (video tools) en welk type PC heb je nodig.Ik ga ervanuit dat men al een vrij krachtige desktop nodig heeft om video analyse te doen.
Welke software heeft men nodig,of raad men aan?
Welke camera's heeft men nodig?
Hoeveel?
Waar zet men zie meestal ?

Wat is de geraamde investering om dit allemaal mogelijk te maken?

Mvg
Eddy
eddydw1601

Re: benodigdheden voor Video Analyse

Berichtdoor admin » Wo 09 Nov 2011, 03:04

Eddy,

Natuurlijk heb je eerst en vooral een camera nodig. Ik maak gebruik van een HD camera maar dit is natuurlijk niet noodzakelijk.

Er bestaat speciale software om gemakkelijk analyses te maken maar daar maak ook ik voorlopig geen gebruik van. Ik maak gebruik van een simpel programma die in kostprijs bijzonder meevalt. Je kan verschillende proefversies op internet vinden en voor u de beste eruit pikken.

Wat de PC betreft heb je naargelang de beelden die je gebruikt (HD of niet) inderdaad een krachtige PC nodig.

Als ik uitreken wat mij dat heeft gekost dan lig je snel aan 800 € voor camera + 2000 € voor PC (2 schermen + 4 HDrives van 1 TB) + 100 € voor de software maar alles kan ook met een budget van veel minder hoor. Hangt af van hoe professioneel je wenst te werken.

Mvg,

Frank
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Re: benodigdheden voor Video Analyse

Berichtdoor davedeherdt » Wo 23 Dec 2015, 16:23

Eddy,

Vroeger gebruikte ik de gratis versie van "longomatch" best handig om mee te starten.
Sinds kort gebruik ik "NACSPORT" dat is betalend , maar ik steek er wel wat uren mee in men zak. Ik bedoel daarmee dat het veel sneller gaat en gebruiksvriendelijk

Maar je kan daar echt zo ver mee gaan als je wil, helemaal in het begin schreef ik de tijden op die ik wilde laten zien.... dan kon ik ze al knippen.... vervolgens kwam longomatch en nu nacsport .... het is maar hoe je het bekijkt. :D

mvg
Dave
davedeherdt

Terug naar Analyseren van spelsituaties