KRACHT

Geef uw uitgesproken mening over het trainen van kracht.

KRACHT

Berichtdoor Rudi » Wo 17 Jun 2009, 20:02

Ik las zojuist dat je krachttraining niet te kort na of voor een wedstrijd mag doen.
Dit is nu net wat ik altijd mis in alle artikels die je leest,
WAT IS IN DIT GEVAL KORT??
Kan je hier een tijd op plaatsen?
Kan het bv tijdens het seizoen om op Maandag krachtoefeningen met eigen lichaamsgewicht of eventueel partner te doen?
Rudi

Re: KRACHT

Berichtdoor Homeware Frank » Do 18 Jun 2009, 15:38

Rudi schreef:Ik las zojuist dat je krachttraining niet te kort na of voor een wedstrijd mag doen.
Dit is nu net wat ik altijd mis in alle artikels die je leest,
WAT IS IN DIT GEVAL KORT??
Kan je hier een tijd op plaatsen?
Kan het bv tijdens het seizoen om op Maandag krachtoefeningen met eigen lichaamsgewicht of eventueel partner te doen?

Wel Rudi,

Kijk naar de supercompensatie. Als je deze dagen respecteert dan kom je nooit in de problemen. Als je natuurlijk 2 dagen na elkaar kracht wil trainen (en dit kan) pas dan op dat de krachtoefeningen voor andere spiergroepen zijn. vb 1 dag bovenlichaam en 1 dag onderlichaam.

Wij geven nooit geen kracht 1 dag voor een wedstrijd. Dan zijn er ook belangrijker zaken die aan bod moeten komen hé.

Je kan natuurlijk 2 uur zwaar kracht gaan trainen en je kan natuurlijk zoals je zelf zegt met uw eigen lichaamsgewicht gaan werken. Waarom zou je de dag na een wedstrijd na de recuperatietraining geen kracht voor het bovenlichaam kunnen geven?

Bedankt voor de vraag,

Homeware Frank
Gebruikers-avatar
Homeware Frank

Berichtdoor Patjehih » Do 25 Jun 2009, 10:30

Hebben jullie uitgesproken mening over het tijdstip van trainen van enerzijds rompstabilisatie
en anderzijds algemene kracht, oefeningen enkel eigen lichaamsgewicht, binnen één training ?
Bij start training, na ingangzetting, tussendoor, einde ?

Groeten, Patrick.
Patjehih

Berichtdoor keeperke » Di 17 Nov 2009, 13:52

vanaf welke leeftijd mag je aan krachttraining beginnen werken
keeperke

Berichtdoor Benny Jonckheere » Vr 08 Jan 2010, 09:10

Hallo,

Hier dient naar de biologische leeftijd gekeken te worden en niet naar kalenderleeftijd. Om te kunnen starten met krachttraining, zoals squats en dergelijke neem ik voor de spelers hun groeispurt + 1 jaar. Hiertoe zou men in alle clubs de biometrische gegevens van de spelers dienen bij te houden.

Mag men dan voor deze grens van de groeispurt + 1 jaar geen krachttraining doen ? Volgens mij wel, maar dan niet met gewichten, maar enkel met het eigen gewicht.(zoals bijvoorbeeld sit-ups, uitvoeren van een squat met een bar zonder gewichten,...) Dit is volgens mij belangrijk om het kracht-coördinatieve te trainen. Als men pas rond de leeftijd van 15 jaar een eerste keer een bepaalde krachtoefening wil uitoefenen, zal deze niet de juiste techniek hebben om deze oefening uit te voeren. Om deze techniek nog onder de knie te krijgen op bijvoorbeeld 15-jarige leeftijd, lijkt me heel moeilijk.

Een ander belangrijk facet die al voor de groeispurt kan getraind worden is kracht-stabiliteit. Dit is vooral belangrijk naar blessurepreventie.

Wat ik ook nog wens mee te geven : ik ben in feite geen zo een fan van krachttraining met veel gewichten. Als dit teveel gedaan wordt, zal de speler aan snelheid verliezen in zijn bewegingen.

Groeten,
Benny
Benny Jonckheere

Berichtdoor Boudewijn » Do 27 Mei 2010, 18:04

keeperke schreef:vanaf welke leeftijd mag je aan krachttraining beginnen werken

Ik persoonlijk vind dat je niet snel genoeg kunt beginnen met kracht training, maar probeer dit dan wel gedoseerd op te bouwen.
Boudewijn

Berichtdoor rajoo103 » Do 04 Dec 2014, 12:30

en anderzijds algemene kracht, oefeningen enkel eigen lichaamsgewicht, binnen één training ?
If you are looking for fast success in Testking C4090-959 exams then join today to explore complete microsoft dumps testking.co.uk and pass bac certification on first try. A person can chose www.tabor.edu a+ training for his Goucher College
rajoo103

Berichtdoor newballance989 » Wo 11 Mrt 2015, 08:55

The court, Orbe news agency reports (in Spanish), said an environmental permit awarded last year should be put on hold until a fresh consultation, based on an International Labour Organization convention, has taken place with the local Diaguita community, from Chile’s north.In April, an appeals court?rejected the same indigenous group’s attempt to halt?the project, saying the Canadian gold miner?
Afbeelding
______________________________________________________________________________________________________
FIFA 15 Coins
newballance989

Terug naar Kracht