door Jimbo » Wo 07 Okt 2009, 16:48
Ik ben twee jaar trainer geweest in 4de provinciale en was daar verplicht met een libero te spelen want spelers waren gewoon niet geinteresseerd in zone en hadden gewoon geen goesting om het aan te leren, ondervond toch serieus wat problemen in balverlies want libero is enige vrije man, wat als er een middenvelder zijn man laat lopen, laten gaan totdat de libero overneemt, deze en veel andere problemen had ik, jullie toch ook vermoed ik ??
Het is veel eenvoudiger coachen zowel voor de spelers als voor de trainer in zone, iedereen is verantwoordelijk voor de tegenstrever in zijn zone, en in de verdediging is iedereen eigenlijk libero, want iedereen geeft dekking aan iedereen.
Dat jullie in 1ste provinciale daar bewust voor kiezen is eigenlijk onbegrijpelijk, spelers die jullie hebben zijn veel beter opgeleid ( waarschijnlijk in zone ?? ) en moeten eigenlijk in staat zijn om in een paar weken tijd dit onder de knie te krijgen, 6 weken lijkt me toch meer dan genoeg, misschien een week eerder beginnen en opbouwen in sterkte van tegenstrever zodanig dat ze vertrouwen kunnen opbouwen tegen de competitiestart ??
Ik zou zeggen, gewoon doen, je zult zien, je gaat even goed voetballen en toch ook goed verdedigen.
Mvg
Jimbo