Hoe moet ik DSDraw downloaden en installeren?

Alles over de werking van Digital Soccer Draw.

Hoe moet ik DSDraw downloaden en installeren?

Berichtdoor admin » Za 06 Sep 2008, 16:22

Download de software op http://www.homeware.be en kies het pad waar u het installatieprogramma (setupDSDraw) wil opslaan. Dubbelklik op het setup icoontje.

Afbeelding

Setup vraagt of u de software wil installeren “ja” of “neen”? De taalkeuze van de vensters wordt bepaald door de versie van Windows die u heeft geïnstalleerd (Nederlands, Frans, Engels). In onze voorbeelden is dit Engels. (Yes, No)

Afbeelding

Indien u kiest voor “neen”, dan sluit het setupprogramma van Digital Soccer Draw gewoon vanzelf af. Indien u kiest voor “ja”, dan heeft u een keuze tussen 3 verschillende talen. Namelijk Engels, Frans of Nederlands. Kies uw taal en druk op “OK”.

Afbeelding

Nadat u de taal heeft gekozen en op “OK” heeft geklikt, krijgt u het volgende venster. Klik op “Volgende” om verder te gaan of “Annuleren” om de setup af te sluiten.

Afbeelding

Klikt u op “Annuleren”, dan krijgt u volgend keuzevenster:

Afbeelding

Indien u het setupprogramma wil afsluiten, klik dan op “ja”. Indien u gewoon verder wil met het installeren van de software, klik op “neen” en op “volgende” in het vorige venster. U krijgt nu onderstaand venster te zien.

Afbeelding

U heeft de mogelijkheid om met knop “Vorige” terug te keren naar vorig venster of na het accepteren van de licentieovereenkomst met de knop “Volgende” het pad te kiezen waar u de software wenst te installeren. (zie onderstaand venster).

Afbeelding

Het wordt aanbevolen aan niet gevorderde pc-gebruikers om het programma zelf zijn map te laten kiezen, maar u kan dit ook zelf kiezen indien u dit wenst.

Tik dan zelf de map in waar u het programma wenst te installeren of klik op “Bladeren” om uw mappen te doorbladeren. (zie onderstaand venster). Indien u de gewenste map heeft gevonden klik op “OK”. De gekozen map wordt aangegeven in het venster “Kies de doelmap’” (zie venster hierboven).

Afbeelding

Na het klikken op “Volgende” krijgt u het venster van de startmap te zien. Het is aangewezen om deze niet te veranderen en op “Volgende” te klikken.

Afbeelding

Klik op “Volgende”. Men krijgt een laatste venster met een overzicht van de gekozen doelmap en start map. Klik nu op “Installeren” om de software op uw PC te installeren. Vergeet niet al uw openstaande versies van Digital Soccer Draw af te sluiten.

Afbeelding

Na installatie verschijnt er een Digital Soccer Draw-icoontje op uw desktop/bureaublad.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Re: Hoe moet ik DSDraw downloaden en installeren?

Berichtdoor Bramk » Di 09 Jun 2009, 21:54

DSDraw is een prachtig programma voor de voetbaltrainer.
Wel spijtig dat deze software niet beschikbaar is voor de mac.
Dit is volgens mij het enige nadeel aan DSDraw. Sorry Frank ;)
Bramk

Berichtdoor Notorious_11 » Do 21 Jan 2010, 15:21

Is er toevallig wel een goed/degelijk softwarepakket voor Mac beschikbaar?

Mvg,

Andy
Notorious_11

Berichtdoor admin » Vr 22 Jan 2010, 17:44

Notorious_11 schreef:Is er toevallig wel een goed/degelijk softwarepakket voor Mac beschikbaar?

Mvg,

Andy

Dag Notorius,

Wij zijn niet vertrouwd met MAC. Wij hebben dan ook geen enkel idee.

Sportieve groeten,

Frank
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Berichtdoor Notorious_11 » Wo 17 Feb 2010, 10:37

Ik heb een programmatje gevonden dat werkt op Mac, nl Soccer Sketchpad, lijkt me wel wat beperkter dan Digital Soccer Draw, maar goed 't is een begin.

Gisteren had onze docent van de trainerscursus jullie software kort even uit de doeken gedaan en het leek me echt wel een handige tool, dus best wel jammer dat er geen Mac versie beschikbaar is!

Misschien eens uitzoeken hoe je een conversie kan doen van het programma zodat het ook voor mac-gebruikers beschikbaar is ?

Mvg,

Andy
Notorious_11

Berichtdoor pompi » Di 15 Nov 2011, 17:05

hallo , ik heb mijn soccerdraw opnieuw moeten instaleren, ok dat is mij gelukt. maar ik heb een oefening opgeslagen en vindt die niet meer terug. wat moet ik doen ik heb soccer draw paar keer verwijdert en terug geinstaleerd en hij slaagt de oefening op bij tekeningen maar ik vind hem niet in de map tekeningen. kan mij iemand helpen a u b.
pompi

Berichtdoor admin » Za 26 Nov 2011, 13:36

pompi schreef:hallo , ik heb mijn soccerdraw opnieuw moeten instaleren, ok dat is mij gelukt. maar ik heb een oefening opgeslagen en vindt die niet meer terug. wat moet ik doen ik heb soccer draw paar keer verwijdert en terug geinstaleerd en hij slaagt de oefening op bij tekeningen maar ik vind hem niet in de map tekeningen. kan mij iemand helpen a u b.

Beste,

Sla de oefening op op uw bureaublad. Dit lukt normaal wel om de oefeningen op te slaan in andere mappen.

Mvg,

Frank
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Berichtdoor nonkelgert » Za 11 Okt 2014, 16:26

Beste,
Telkens ik DSDraw opstart verandert de schermresolutie in een eerder wazige en uitgerokken type. Kan ik dit verhelpen?
nonkelgert

Berichtdoor wesleydeschacht » Di 02 Feb 2016, 06:58

Beste,

Is Soccerdraw nu al te installeren op een Mac?

Mvg,

Wesley
wesleydeschacht

Berichtdoor admin » Ma 15 Feb 2016, 13:25

wesleydeschacht schreef:Beste,

Is Soccerdraw nu al te installeren op een Mac?

Mvg,

Wesley

Wesley,

Er zou een programma bestaan die je kan laten lopen op je MAC waarmee je achteraf kleine Microsoft pakketten zou kunnen gebruiken op je MAC.

Er bestaat nog geen versie voor op de MAC en die zal er waarschijnlijk niet komen.

Dit ter info.

Groetjes,

Frank
Gebruikers-avatar
admin
Beheerder

Terug naar De software