1-4-2-3-1

Ga onderling in discussie over een bepaald systeem.

1-4-2-3-1

Berichtdoor Jimbo » Za 29 Aug 2009, 10:05

Dag iedereen,

Wie speelt er in een 1-4-2-3-1 systeem ?
Wie kan er mij uitleg geven hoe de looplijnen zijn voor de verschillende linies zowel in B+ als B- ?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Mvg

Jimbo
Jimbo

Re: 1-4-2-3-1

Berichtdoor Homeware Frank » Za 29 Aug 2009, 11:23

Jimbo schreef:Dag iedereen,

Wie speelt er in een 1-4-2-3-1 systeem ?
Wie kan er mij uitleg geven hoe de looplijnen zijn voor de verschillende linies zowel in B+ als B- ?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Mvg

Jimbo

Jimbo,

2 teams waarvan ik weet die dit systeem spelen zijn Heist en Hoogstraten VV die beiden in 3e A spelen. Zelfs durft Hoogstraten in een 1-4-1-3-2 spelen.De looplijnen hangen af van de tegenstrever hé. Ik vind dat je dit systeem kan spelen bij gebrek aan echte flankaanvallers. vb je beschikt over veel middenvelders en 1 goede diepe spits, dan zou je kunnen overwegen om een 1-4-2-3-1 te spelen. 2 of zelfs 3 spelers die snel moeten aansluiten om spits te steunen en nog 2 verdedigende middenvelders die controleren. Op het middenveld kan je in principe niet in de problemen komen. Ik zeg wel in principe, want de afstanden tussen de 4 aanvallend ingestelde spelers en de 2 middenvelders moeten beprekt worden. Een goede vraag zou zijn, HOE SPEEL JE TEGEN EEN 1-4-2-3-1.

Groetjes,

Homeware Frank
Gebruikers-avatar
Homeware Frank

Berichtdoor bert_h » Zo 11 Apr 2010, 20:33

Het 4-2-3-1-systeem is gewoon een lichte variant op het 4-3-3-systeem dat zeer veel ploegen spelen, met een centrale driehoek met de punt naar voor (met een 'echte' nummer tien achter de diepe spits). De naam van de opstelling is slechts iets op papier om wat aanvallender/verdedigender te klinken, uiteindelijk verschillen de 4-2-3-1, de 4-3-3 en de 4-5-1 opstellingen niet veel van elkaar indien de centrale driehoek dezelfde is (twee controlerende, één aanvallende middenvelder).

Verdedigen tegen deze opstelling gaat perfect via zoneverdediging met hetzelfde systeem, de diepe spits van ploeg A wordt meestal opgevangen door één van de twee centrale verdedigers, terwijl de flankaanvallers meestal in de zones van de backs spelen. De twee verdedigende middenvelders vangen de spelmaker op en de eventueel centraal aansluitende controlerende middenvelder. De opkomende backs worden dan gecontroleerd door de meeverdedigende vleugelspelers.
bert_h

Berichtdoor hanji12 » Ma 09 Mrt 2015, 10:02

spelers die snel moeten aansluiten om spits te steunen en nog 2 verdedigende middenvelders die controleren. Op het middenveld kan je in principe niet in de problemen komen. Ik zeg wel in principe, want de afstanden tussen de 4 aanvallend ingestelde spelers en de 2 middenvelders moeten beprekt worden. Een goede vraag zou zijn, HOE SPEEL JE TEGEN EEN 1-4-2-3-1.
Our excellent online Testking Six Sigma Certification will lead you to success cfa course testking exam. We also offer latest hsbc with 100% success guarantee. Our University of New Haven is rare in IT world.
hanji12

Berichtdoor frank91 » Do 09 Jul 2015, 10:01

Hi,

But its not the good thing according to the homware rules.....
Buy Bed linen online: http://www.elanlinen.com.au/ in Australia.
frank91

Terug naar Formaties/systemen